Aandacht, de lijm binnen iedere goede relatie. Of dit nu de relatie met je partner, vrienden of klanten is, aandacht is van zeer groot belang, het houdt mensen samen.
Dit zeggende vraag ik me af of wij, adviseurs van Nederland, onze klanten wel voldoende aandacht geven. Hebben we wel voldoende klantcontact en geven we hen de aandacht die zij verdienen? Als we hierop NEE antwoorden is de volgende vraag, hoe kunnen we dit verbeteren?
Hoe kunnen we meer klantcontact hebben als we meer dan de helft van onze werkbare uren moeten besteden aan administratieve werkzaamheden? Steeds meer administratieve taken komen bij het intermediair te liggen. Voorheen maakte je een inventarisatie en gooide je alle benodigde informatie over de schutting van een stuk of vier verzekeraars en gingen zij aan het werk om offertes te maken, terwijl jij ondertussen verder kon met het onderhouden van de klantcontacten. Tegenwoordig verwacht het gros van de verzekeraars dat je zelf deze offertes maakt en ben je uren bezig met vier verschillende offertesystemen, met daarbij alle bijhorende irritatie en frustratie. Kostbare tijd die je ook aan de klant had kunnen besteden.
Gelukkig zijn er serviceproviders die vóór het intermediair werken. Partijen die volmachten hebben met veel grote verzekeraars en waarbij je in één systeem offertes van meerdere partijen kan maken.
TIP: zorg dat je samen werkt met een aantal van deze partijen, zowel voor de zakelijke schadeverzekeringen als collectieve inkomensverzekeringen. Dat bespaart je veel tijd.
Lees in ‘Het Nieuwe Verzekeren’ meer tips om tijd vrij te maken die je vervolgens kunt gebruiken om meer aandacht aan de klanten te besteden.
Geef een reactie
Je moet ingelogd zijn om een reactie te geven.