In de praktijk hoor ik veel verschillende verhalen van adviseurs over het geven van advies rondom de arbeidsongeschiktheid van de ondernemer. Er zijn adviseurs die hun handen er helemaal liever niet aan branden en het advies uit besteden aan een specialist. Anderen geven hooguit twee a drie keer per jaar een advies en daardoor maken ze te weinig vlieguren om deze materie echt goed te beheersen. Ook sprake ik onlangs een adviseur die niets anders doet, hij heeft zich volledig gespecialiseerd in dit onderwerp en hierdoor een kei geworden in dit vak.
Over het algemeen zal iedere adviseur die zich begeeft op de zakelijke markt het advies rondom dit risico meenemen in zijn/haar advisering. In principe zou iedere ondernemer met dit vraagstuk bij zijn/haar adviseur terecht moeten kunnen, maar waarom verschillen deze adviezen dan nog vrij? En waarom verschillen de advieskosten van de ene adviseur zo enorm veel van de andere adviseur? Ik hoor zelfs adviseurs die niets in rekening brengen, maar er zijn ook adviseurs die durven te vragen. De verschillen zijn soms erg groot!
Dit zijn vragen die mij bezig houden en waar ik regelmatig over in gesprek ga met verschillende collega’s.
Het financiële risico van arbeidsongeschiktheid is een risico met een enorme impact op een ondernemer en op zijn/haar onderneming. De kans op het risico is niet heel groot, maar de impact zodra het risico zich voordoet des te groter. Zodra een ondernemer uitvalt door ziekte of een ongeval brengt dat de continuïteit van zijn/haar onderneming dusdanig in gevaar dat de ondernemer en zijn/haar gezin blij zal zijn als er van te voren een goed advies gegeven is en dat er daar waar nodig een gedegen polis is afgesloten. Een polis die met zorg gekozen is door de adviseur en die aansluit op de situatie van de ondernemer. Niet een polis van verzekeraar X omdat het nu eenmaal prettig zaken doen is met deze verzekeraar. Niet iedere situatie van iedere ondernemer is gelijk, iedere situatie is anders tenslotte.
Ook vraag ik me af hoe vaak er nog naar de gesloten polis wordt gekeken door de betreffende adviseur. Ik spreek helaas nog steeds ondernemers die na zeven jaar ondernemen niets meer van de betreffende adviseur hebben vernomen en nu een polis hebben die nog maar voor 60% aansluit op de huidige situatie, je moet er niet aan denken dat deze ondernemer uitvalt door ziekte.
Kortom, het is een risico waar aandacht aan geschonken mag worden en waarbij het advies van de adviseur van zeer hoge toegevoegde waarde hoort te zijn.
Om adviseurs te helpen hun toegevoegde waarde aan het advies te koppelen, om het dossier wettelijk correct te hebben en te laten ervaren dat klanten wel degelijk willen betalen zullen we in het najaar van 2020 de sessies “AOV – advies in de praktijk” gaan organiseren.
Inhoud van deze sessie: zou je als adviseur je meer willen richten op het advies rondom arbeidsongeschiktheid van de ondernemer of heb je wellicht een medewerker aangenomen die zich nog verder moet verdiepen in deze materie? Dan is deze training exact wat je zoekt. In een sessie van 4 uur waarin tussendoor tijd is voor een lunch, zal Barbara de groep meenemen in de technische kanten van een adviestraject, maar zal er ook stil gestaan worden bij het toevoegen van waarde aan een advies. Hoe kan je de visie en missie van Het Nieuwe Verzekeren doortrekken naar het AOV – advies? Na deze sessie kan je aan de slag met jouw eigen klanten en heb je antwoorden op vragen zoals: “Wat kan ik eigenlijk voor mijn advies rekenen?” en “Hoe verkoop ik mijn advies aan mijn klant” (inclusief lunch en praktische documenten, bijvoorbeeld een opdrachtbevestiging en service abonnement)
Data van deze sessie
– donderdag 3 september van 10 uur tot 14 uur
– donderdag 8 oktober van 10 uur tot 14 uur
– donderdag 5 november van 10 uur tot 14 uur
Locatie
‘t Heerenhuys, Havendam 7 te Oud Beijerland
Investering
€ 197,= per persoon (excl. BTW) inclusief lunch en praktische documenten
Aanmelden voor deze sessies kan via info@hetnieuweverzekeren.eu
Heb je eerder behoefte aan een 1 op 1 sessie of ga je liever aan de slag me jouw team bij jou op kantoor, dat kan ook. Laat het ons weten dan zullen we de mogelijkheden met je bespreken.