Binnen iedere branche heb je als ondernemer te maken met concurrenten, maar wanneer is een andere ondernemer daadwerkelijk een concurrent?
Het is van groot belang om je te onderscheiden van andere ondernemers. Je moet anders willen zijn dan de anderen en je hooft boven het maaiveld uit willen steken.
Alleen dan zal je opgemerkt worden door jouw doelgroep.
Maar hoe doe je dat? Anders zijn?
Hoe kan je als assurantieadviseur je onderscheiden van de duizenden andere adviseurs in Nederland?
Zelf ben ik werkzaam in de zakelijke branche, ik adviseer met name ondernemers over hun zakelijke risico’s.
Uit ervaring kan ik zeggen dat een ondernemer graag spreekt over zijn of haar bedrijf, niet over de gesloten verzekeringen.
Tijdens de opleiding risicomanagement gaf Ton van Dijk (Westland Adviesgroep BV), die één van de lesdagen verzorgde, een gouden tip:
Schuif de map met polissen aan de kant bij een eerst volgend gesprek met een prospect en zeg “we gaan het niet over de verzekeringen hebben, maar over uw bedrijf”
Een week na deze lesdag zat ik bij een plaatselijke winkel van Albert Heijn en gooide deze zin op tafel. Dit werd direct heel goed ontvangen, een ondernemer is trots op zijn of haar bedrijf en vertelt hier graag over. De polissen zijn dan van later belang.
Bedenk dus goed hoe jij je kan onderscheiden binnen jouw branche en breng dit in de praktijk. Je zal zien dat jouw klanten dit zullen waarderen.
Als je blijft doen wat je deed, krijg je wat je kreeg!
Geef een reactie
Je moet ingelogd zijn om een reactie te geven.